Rozwiń swoj biznes

Biznes | 13 minut czytania
Poniedziałek, Luty 22, 2021

Rok 2020 był wyczerpujący dla wielu z nas i można śmiało powiedzieć, że wszyscy mamy dość bezużytecznych porad, jak odnieść sukces po COVID. Chcieliśmy przebić się przez BS i porozmawiać z prawdziwymi ludźmi w tej branży, którzy właśnie teraz znajdują sposoby na odniesienie sukcesu. Przebadaliśmy partnerów ExoShield i innych właścicieli firm takich jak Twoja (instalatorzy PPF, tinterowie, detailerzy), którym udało się odbić w 2020 roku i obecnie mają więcej zleceń niż kiedykolwiek. Oto 5 najważniejszych rzeczy, które według właścicieli firm zajmujących się PPF i przyciemnianiem szyb, pomogły im rozwinąć działalność w tym roku:

1. Badź obecny w Internecie

Ludzie spędzają więcej czasu w Internecie niż kiedykolwiek. Łatwo przeoczyć takie rzeczy, jak media społecznościowe lub Twoja witryna, gdy jesteś tak skoncentrowany na wykonywaniu wspaniałej pracy dla swoich klientów, że nie masz na to czasu. Ale silna obecność w Internecie, gdzie potencjalni klienci mogą poznać Ciebie i Twoją pracę, jest jednym z najłatwiejszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów. Jeśli bierzesz to wszystko na własną rękę i nie wiesz od czego zacząć, sugerujemy założenie kont na Instagramie i Facebooku dla Twojej firmy i konsekwentne publikowanie postów (raz w tygodniu jest w porządku!). Nie martw się, że treść będzie idealna – najważniejsze jest regularne robienie tego.

Po skonfigurowaniu profili w mediach społecznościowych, oto kolejne trzy kroki:

Krok 1: Opinie klientów.
Recenzje online to najważniejszy sposób, w jaki klienci wybierają, gdzie wydać swoje pieniądze. Upewnij się, że prosisz swoich klientów o recenzje w Google, abyś mógł zwiększyć swoją reputację i wiarygodność.

Krok 2:
Stwórz świetną stronę internetową, która działa dla Ciebie. Twoja strona internetowa może być pierwszą rzeczą, gdzie trafi Twój klient, gdy będzie chciał dowiedzieć się więcej o Tobie i oferowanych przez Ciebie produktach. Upewnienie się, że Twoja witryna pasuje do Twojej marki i jest przyjazna dla użytkownika, jest jednym z najważniejszych sposobów wyróżnienia się. Kluczem jest również SEO! Silne SEO oznacza więcej osób odwiedzających Twoją witrynę, co oznacza większą liczbę klientów.

Czym jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Prawie wszystko, co robisz, co przyciąga więcej osób do Twojej witryny, jest uważane za SEO.
Istnieje wiele zasobów online, które pomogą Ci w SEO, ale oto dwie rzeczy, które możesz zrobić od razu, aby zacząć:
Słowa kluczowe: upewnij się, że uwzględniasz w swojej witrynie słowa kluczowe, których szukają klienci. Na przykład, jeśli chcesz, aby klienci zwracali się do Ciebie po folię chroniącą przednią szybę, upewnij się, że w nagłówku i podtytułach Twojej witryny używasz słów kluczowych, takich jak „folia chroniąca przednią szybę” lub „ochraniacz na przednią szybę”.
Twórz treści, które można udostępniać: im więcej masz innych witryn zawierających linki do Twojej witryny, tym ważniejsza musi być Twoja witryna według Google! Tworząc przydatne treści w swojej witrynie, masz większe szanse, że ludzie znajdą i udostępnią Twój link, co doprowadzi do wyższego rankingu wyszukiwania Google.

Krok 3:
Bądź towarzyski! Angażowanie się w społeczność, czy to online, czy osobiście, pomoże zwiększyć świadomość na temat Twojej firmy. Zbuduje również zaufanie klientów – mogą nawet zacząć polecać Cię znajomym i rodzinie. Media społecznościowe to świetny sposób, aby to zrobić, ale rozważ także aktywność na forach lub lokalnych grupach na Facebooku.


2. Wydawaj pieniądze na reklamy na Facebooku, aby generować zapotrzebowanie

Kiedy biznes nie idzie, wydawanie pieniędzy może być ostatnią rzeczą, o której myślisz. Pamiętaj jednak, że Twój sukces zależy od pozyskania nowych klientów, a reklama jest jednym z najlepszych sposobów na to. Sztuką jest mądrze wydawać pieniądze na reklamę, aby uzyskać jak największy zwrot.
Jednym z najtańszych sposobów reklamy są media społecznościowe.
Wyświetlanie reklam na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn może być świetnym sposobem na zarobienie kilkuset dolarów i przekształcenie ich w tysiące odwiedzin witryny i potencjalnych klientów. To, gdzie zdecydujesz się reklamować, zależy od tego, gdzie prawdopodobnie będą przewijać się Twoi docelowi klienci. Oto kilka rzeczy, które należy rozważyć przed naciśnięciem przycisku „Opublikuj” w następnej kampanii reklamowej:

Lista kontrolna reklam w mediach społecznościowych:

  • Przejdź od razu do sedna: ludzie mają krótki czas skupienia uwagi – Twoja reklama powinna od razu informować klientów o tym, co chcesz, aby wiedzieli. Jeśli zdecydujesz się na wideo, upewnij się, że Twoja wiadomość pojawi się w ciągu pierwszych 3 sekund.
  • Zastanów się nad swoim docelowym klientem: postaraj się dokładnie przemyśleć, do kogo kierujesz swoją reklamę, i upewnij się, że to, co tworzysz, jest dla nich atrakcyjne i jest tym, czego szukają.
    Wskazówka: spróbuj przeprowadzić promocję specjalnie dla swoich docelowych klientów podczas prowadzenia reklamy (np. 15% zniżki na ochronę przedniej szyby dla właścicieli jeepów z reklamą skierowaną do jeepa).
  • Zamień zainteresowanie w leady. Zastanów się dokładnie, co chcesz osiągnąć dzięki reklamie. Czy starasz się edukować klienta? A może są to potencjalni klienci, którzy są gotowi do zakupu i powinni poprosić o wycenę? Tak czy inaczej, upewnij się, że gdziekolwiek ich prowadzisz (np. strona w Twojej witrynie) odpowiada na wszelkie pytania, które mają i zamienia ich w zainteresowanego leada.
  • Śledź swoje wyniki. Nie zawsze masz na to czas, ale śledzenie wszystkich klientów, którzy przychodzą konkretnie z powodu Twojej reklamy, jest ważne. Zrozumienie, jak skuteczna jest Twoja reklama, będzie bardzo pomocne podczas wyświetlania kolejnej.
3. Zadbaj o dobre samopoczucie swoich klientów

W zależności od tego, gdzie znajduje się Twoja firma, niektórzy klienci mogą nie czuć się w pełni komfortowo odwiedzając sklep lub mogą nawet nie wiedzieć, że jesteś otwarty! Przystosowanie się do „przyjaznego dla COVID” sposobu prowadzenia działalności w krótkim okresie może być pomocne, aby upewnić się, że nie tracisz interesów.

Oto kilka pomysłów, które usłyszeliśmy od innych w branży:

Poinformuj klientów, że jesteś otwarty. Aktualizuj swój profil firmy w Google, aby informować klientów o wszelkich zmianach godzin pracy. W obszarach z poważnymi blokadami możesz również użyć Google, aby zasygnalizować im, że jesteś aktualnie otwarty.
Utwórz i udostępnij swoim klientom politykę COVID. Prosta polityka dotycząca sposobu działania podczas COVID to kolejny sposób na zasygnalizowanie klientom, że nie tylko jesteś otwarty, ale także dostosowujesz się do sytuacji. Możesz udostępnić te informacje na swojej stronie internetowej, jako stopkę we wszystkich wysyłanych e-mailach lub za pośrednictwem mediów społecznościowych.

4. Dodaj nowe usługi, takie jak PPF lub folie przed wiatrem

Nawet jeśli masz trudności z pozyskaniem większej liczby klientów, nadal możesz zwiększyć przychody od tych, którzy przychodzą!

Usługi wiązane.
Sprzedaż wielu produktów w ramach pakietu to jeden z najlepszych sposobów, w jaki partnerzy ExoShield mogą zwiększyć efektywność procesu sprzedaży, a co za tym idzie, zwiększyć jego średnią wartość. Pomoże w tym rozszerzenie oferty o nowe usługi, które oferujesz. Na przykład, jeśli masz tendencję do oferowania produktów, które mogą być sezonowe w Twojej lokalizacji (np. przyciemnianie szyb), rozważ dodanie do swojej oferty usług całorocznych lub wykonywanych poza tym sezonem. Jedną z najlepszych wskazówek, jakie słyszymy od partnerów, jest to, że oferując produkty całoroczne, takie jak ExoShield, uzyskasz bardziej spójne przychody nawet w wolnych okresach. Taki zabieg pozwoli Ci przyciągnąć nowe typy klientów, co również pomoże w dalszym zwiększaniu przychodów.

5. Znajdź alternatywne kanały sprzedaży

Ustanowienie wzajemnie korzystnego partnerstwa z innymi firmami (np. salonami samochodowymi), za pośrednictwem których możesz sprzedawać swoje usługi, może być świetnym sposobem na zachęcenie innych do sprzedaży w Twoim imieniu. Skonfiguruj je z materiałami marketingowymi, aby nowi partnerzy mogli bezpośrednio promować Twoje usługi. W przypadku ExoShield rozważ bezpośrednią współpracę z dealerami, flotami lub sklepami ze szkłem samochodowym. Będziesz mógł uzyskać dostęp do zupełnie nowej bazy klientów bez konieczności wydawania większej ilości pieniędzy na marketing.

Potrzebujesz pomocy w rozbudowaniu alternatywnych kanałów sprzedaży? Porozmawiaj ze swoim przedstawicielem ExoShield, a on chętnie pomoże! Mamy wielu partnerów, którzy robią to od lat.
Jeżeli jesteś zainteresowany sprzedażą do flot, posiadamy kompleksowy przewodnik i przezentację które możesz użyć w celach sprzedażowych.

To tyle od nas - teraz kolej na Ciebie, aby rozwinąć swój biznes


Looking for a windshield protection film installer?

Check out our map to find our list of certified windshield protection film installers.

Visit Map
Think you have what it takes to be an ExoShield Partner?

Join the fastest growing network of installers

Rok 2020 mógł być trudny, ale branża automotive składa się z jednych z najbardziej odpornych i twardych ludzi, jakich znamy. Poświęcenie czasu na skupienie się na powyższych wskazówkach nie tylko pomoże Ci skopać tyłek w kolejnych latach, ale miejmy nadzieję, że zapewni Twojej firmie długofalowy sukces!  Czy masz jakieś inne wskazówki, jak pozostać na szczycie w potencjalnie trudniejszym okresie? Dołącz do rozmowy z innymi właścicielami firm na naszym Facebooku.

Sign up for more.

Get the latest from the ExoShield blog straight to your inbox.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.